Íme, 10 ötlet, amivel feldobhatja az irodát

Az okos kávégéptől a digitális whiteboardig – összegyűjtöttünk pár jó irodai ötletet!

Íme, 10 ötlet, amivel feldobhatja az irodát
A modern iroda egyik fő jellemzője, hogy folyamatosan fejlődik, lépést tartva a szinte napról-napra megjelenő új technológiákkal és munkahelyi trendekkel. Összegyűjtöttünk tíz olyan megoldást és ötletet, amitől még vonzóbb lehet a cége akár a munkavállalók, akár a partnerek, vagy az ügyfelek számára.
1. 3D nyomtató
Ami néhány éve még tudományos fantasztikumnak tűnt, az napjainkra már széles körben elterjedt megoldás. A technika rohamos fejlődésével a költségek csökkenése is jár, és már akár 100 ezer forintért beszerezhető egy 3D nyomtató. Ez az eszköz egy hagyományos nyomtatóhoz hasonló méretű készülék, mellyel szinte bármilyen kisméretű tárgyat elkészíthetünk, legyen szó egy termék prototípusáról, vagy akár egy emberi arc háromdimenziós lenyomatáról. Ha értünk egy keveset a 3D-modellezéshez, simán lemásolható bármilyen tárgy, ellenkező esetben pedig érdemes felkeresni a népszerű internetes 3D-objektum lelőhelyeket – mint a MyMiniFactory vagy a Thingiverse, ahonnan letölthetőek a szükséges sablonok.
2. Digitális whiteboard
A papírt használó, hagyományos flipchartok ideje lejárt, és a helyüket a csapatmunkát támogató, más eszközökkel is szinkronizálható digitális whiteboardok veszik át. Ilyen például a Samsung Flip, amely olyan elforgatható, digitális kijelző, amivel élménnyé válik nemcsak a közös munka, de az alkotás folyamata is. A Samsung Flip-et számos külső eszközzel szinkronizálhatja, így tartalmait kényelmesen megoszthatja, szerkesztheti vagy prezentálhatja. Emellett az eredeti flipchart használati élménye is megmarad, hiszen az érintőképernyős Samsung Flipen változatos színekben, stílusban és méretben készíthet jegyzetet, amit egyszerre akár négy ember is szerkeszthet. Jöhet akkor egy közös ötletelés?
3. VR szemüveg
A Virtual Reality-t, azaz virtuális valóságot kínáló eszközök sokban hasonlítanak a 3D nyomtatókhoz, hiszen az elmúlt évek egyik sokat emlegetett, „sláger” témájáról van szó, ami egyre szélesebb körben elérhető, már a nagyközönség számára is. Bár ez elsődleges felhasználása a multimédiás tartalom fogyasztása és a számítógépes játékok támogatása, egyre több iparág ismeri fel a VR-ben rejlő egyéb üzleti lehetőségeket. Képzeljük el például, hogy egy ingatlanos nem csupán a laptopján mutogatja az új lakás terveit, hanem egy VR szemüveg segítségével az egész lakást be is járhatjuk a virtuális térben… persze a munkavállalók hétköznapjait is feldobhatja, ha könnyed kikapcsolódásként tesznek egy röpke kirándulást a virtuális világban.
4. Digital Signage rendszerek
A széles körű tartalmakat (hirdetések, videók, árlisták) központilag is menedzselni képes, ütemezett megjelenítést is támogató kijelzőrendszereket és videófalakat főleg a bevásárlóközpontokból vagy akár a trendekre fogékonyabb vállalkozásokból ismerhetjük, pedig a Digital Signage technológia ugyanolyan hatékonyan alkalmazható az irodákban is. Legyen szó a munkavállalóknak szóló belső kommunikációról, vagy az ügyfeleknek szánt PR jellegű üzenetekről, a Digital Signage kijelzők a vizualitásban rejlő lehetőségek széles tárházát kínálják.
5. Tárgyalófoglalási rendszer
Aki dolgozott már irodai környezetben, minden bizonnyal szembesült a szabad tárgyalókért folytatott szinte állandó versennyel. A kisebb irodákban akár ebből még hátrányunk is származhat, hiszen egy váratlan tárgyalás vagy ügyfélmeeting esetén nem mindig tudjuk a szituációhoz éppen a legjobban illeszkedő tárgyalót megtalálni. Ezen segítenek a modern tárgyalófoglalási rendszerek, melyekben minden tárgyalóhelységnek saját kijelzője van, ahol nyomon követhető az aktuális szoba státusza. Az ilyen rendszereken gyorsan és egyszerűen, a számítógépe előtt ülve foglalhatja le a tárgyalásokat, a megbeszélések helyét és idejét, akár több hétre előre is. Szintén lehetőség van a foglalások összeszinkronizálására a céges naptárral.
6. Okosirodák
Az elmúlt években egyre gyakrabban olvashatjuk a szaksajtóban az „okosotthon”, az „intelligens épület”és a „smart office” kifejezéseket, mint ahogy a köztudatba is egyre jobban bekerül az IoT (Internet of Things) – azaz az interneten keresztül összekapcsolt okos eszközök hálózatának a fogalma. Az IoT egyre több fronton jelen van a hétköznapokban: a lakásokban, az épületekben, sőt, akár egész városokban is. Egy iroda esetében például a telepített szenzorok képesek érzékelni olyan fontos tényezőket, mint a hőmérséklet, a páratartalom, a jelenlét, a szén-dioxid-szint, vagy akár a közművek állapota. Ezekre építve egyfelől költséghatékonyan lehet optimalizálni a folyamatokat és az energiafogyasztást, ugyanakkor a munkavállaló szemszögéből nézve rengeteg kényelmi funkciót hoznak. Képzeljük el, hogy a munkahelyünk beérve nem kell állítgatni a légkondit vagy egy kiadósat szellőztetni – hanem a számunkra ideális munkaviszonyok várnak már rögtön a munkakezdés pillanatában.
7. Vezeték nélküli prezentációk
Apróságnak tűnik, de az üzleti életben kifejezetten bosszantó helyzetek alakulhatnak ki, ha egy fontos prezentációt azzal kell kezdenünk, hogy küzdünk a technika ördögével: már nincs a laptopon VGA bemenet, nem működik a videólejátszás a prezentációban, vagy éppen nincs hang, és sorolhatjuk tovább a mindenki számára ismerős helyzeteket.
Ezekre jelenthetnek megoldást a wireless prezentációs rendszerek, amelyek segítségével akár több személy is egyszerre több forrásból is tud digitális tartalmat megjeleníteni, legyen szó projektorról vagy mezei monitorról. Mindehhez nem kell más, csak wifi kapcsolat, és máris prezentálhatunk akár a mobilunkról, akár a laptopunkról vagy tabletünkről. Ráadásul egyes rendszereken az osztott képernyő használatával akár négy felhasználó is vetíthet egyszerre, nem kell bajlódni az előadóknak azzal, hogy „sorba álljanak” a prezentációs eszközökért.
Hát nem sokkal jobb úgy kezdeni egy megbeszélést, hogy néhány mozdulattal már el is indul bemutatónk?
8. Alkalmazkodó irodai bútorok
Olyan irodai környezetben, ahol már minden okos, pont a bútorok ne lennének azok? A piacon már elérhetőek például olyan asztalok, amelyek a dolgozók személyes munkamódszereihez és szokásaihoz alkalmazkodnak: lehetővé tesznek ülő vagy álló munkavégzést, beépített érintőképernyővel és multifunkciós dokkolóval rendelkeznek, melyre bármilyen eszköz rácsatlakozható. Ha ez nem lenne elég, egyes ilyen eszközök akár arra is képesek, hogy valamilyen azonosító alapján „felismerjék” a munkavállalót, ha az megközelíti a munkaállomást – és azonnal a saját, személyre szabott beállításokat kínálják fel.
9. Okos kávégép
Bármilyen munkahely – legyen szó kisméretű lakásirodáról vagy egy multicég több emeletes épületéről – szíve-lelke a konyha, és azon belül is a kávégép. A modern irodába azonban már nem illeszkedik az elavult, sok helyet elfoglaló és kifejezetten zajos kávégép, ami ráadásul sok energiát is fogyaszt. A „smart” környezetnek az okos kávégép is része, ami akár okostelefonról vezérelhető, ergonomikus, érintőképernyős irányítópulttal rendelkezik – és a korábban említett bútorokhoz hasonlóan akár több felhasználói profilt is felismer. Ma már nem a titkárnő vagy az irodai asszisztens dolga, hogy minden fontos ügyfélnél észben tartsa, hogy hány cukorral issza a presszókávét – emlékszik rá a kávégép is.
10. Zöldfalak
A számos felsorolt modern technikai kütyü után térjünk vissza kicsit a természethez. Ahogy ebbe a toplistába is bele tudunk csempészni egy kis zöldet is, ugyanúgy varázsolható a legszürkébb irodába is egy (vagy több) megnyugtató növényi szigetecske, elterjedtebb nevén zöldfal. Bár egyre több iroda büszkélkedhet szebbnél-szebb parkokkal vagy tetőkerttel, de a belső munkakörnyezetben is ugyanolyan fontos a valódi növények szerepe: javítják a munkavállalók hangulatát, csökkentik a stresszt, és nem utolsósorban javítják a levegő minőségét is.

Ha modernizálná irodáját, vagy csak tanácsadásra van szüksége, forduljon bizalommal a Streamnet Kft. munkatársaihoz!